ATE: rozwój
Niezahamowany postęp
100 lat sukcesów to dla nas za mało
Od hamulca hydraulicznego aż do ABS: od początku ATE wzbogacała rynek nowościami wytyczającymi kierunek – i tak już pozostanie.
Never Ending Story
Historia sukcesu marki ATE jeszcze nie dobiegła końca: z coraz to nowymi innowacjami pozostaniemy prekursorem również w przyszłości!
2016
ATE wprowadza na najważniejszych targach branżowych pierwsze rozwiązanie "Aftermarket" tarczy hamulcowej Mercedesa do klasy C oraz E.
2010
Publicznie zaprezentowane zostały innowacyjne ceramiczne klocki hamulcowe ATE Ceramic o niskiej emisji pyłu, a także oferta ATE Classic.
2006
Wprowadzenie na rynek zacisku hamulcowego 2FNR-VEVO, który powstał w wyniku rozwoju zacisku FNR.
2005
Nowy, szczególnie rzadkopłynny płyn hamulcowy ATE SL.6 jest optymalnie dostosowany do układów hydraulicznych elektronicznych systemów hamulcowych, takich jak ABS i ESP®.
Technologia marki Continental do napędów hybrydowych pomyślnie przechodzi w GMC Silverado swoją próbę ogniową.
2002
Prezentacja ESP® II: Pierwsze ESP® z aktywną ingerencją w tor jazdy otwiera nowy wymiar dynamiki i stabilności jazdy.
1998
Sprzedaż należącej do ITT Industries grupy Brake and Chassis firmie Continental AG. Powstaje Continental Teves AG & Co. oHG. W silnym związku grupy Continental nastąpiła dalsza rozbudowa działu badań i rozwoju oraz zdobyte zostały nowe rynki.
1996
Nowy hamulec tarczowy rewolucjonizuje rynek: tarcza PowerDisc minimalizuje zjawisko zaniku hamowania (fading) i jest dużo bardziej trwała dzięki równomiernemu ścieraniu się bez pozostawiania rowków. Jej premiera nastąpiła na targach Automechanika 1996.
1984
Montaż pierwszego na świecie zintegrowanego systemu ABS w samochodach seryjnych: ATE ABS MK II znajduje zastosowanie w Ford USA i Ford Europa i w kolejnych 2 latach zostaje wyprodukowane 250 tysięcy egzemplarzy takiego systemu.
1980
ABS MK II, pierwszy gotowy do produkcji seryjnej system zapobiegający blokowaniu się kół marki Teves.
Filozofia produktów firmy ATE brzmi: Żeby zwiększyć indywidualny oraz ogólny poziom bezpieczeństwa jazdy systemy bezpieczeństwa muszą być w przystępnej cenie.
1979
Hamulce tarczowe ATE z zaciskami przesuwnymi wchodzą na scenę wyścigową znajdując zastosowanie w BMW M1 grupy 4.
1977
Pionier z zasady: Teves należy do pierwszych poddostawców, którzy otwierają dla swoich klientów zakłady w Ameryce Północnej. W zakładzie Culpeper, w stanie Virginia, produkowane są od 1977 roku hamulce tarczowe z zaciskami przesuwnymi oraz próżniowe układy wspomagania hamulców do Forda i Volkswagena.
1972
Zakład Teves w Rheinböllen produkuje dużej mocy czterocylindrowe hamulce ATE z zaciskami stałymi zarówno do przeznaczonego do ruchu publicznego Ferrari 365 GTB, jak również do Porsche 911 S.
Sukces własnego projektu: pierwszy booster opracowany całkowicie samodzielnie. Próżniowe urządzenie wspomagające hamowanie ATE T52 wchodzi w 1972 roku do produkcji seryjnej i nadal produkowane jest w robiącej wrażenie liczbie egzemplarzy.
1960
ATE rozpoczyna w fabryce we Frankfurcie produkcję hamulców tarczowych na licencji Dunlop.
Ford 17M, nazywany potocznie „wanną“, był szlagierem sprzedaży w latach 1960-tych. Za dopłatą w wysokości 150 DM (marek niemieckich) oferowany był z hamulcami tarczowymi ATE Dunlop.
1958
ATE patentuje zasadę konstrukcyjną ujemnego promienia zataczania, który poprawia stabilność pojazdu podczas hamowania. W tym samym roku ATE rozpoczyna wielkoseryjną produkcję hamulców tarczowych w Niemczech.
1954
Pompy ATE wspomagające hamulce to pierwsze systemy wspomagania hamulców, które znalazły zastosowanie w sporcie motorowym – w legendarnych samochodach "Silver Arrow" marki Mercedes-Benz.
1952
Firma Teves już bardzo wcześnie odkryła przewagę hamulca tarczowego nad hamulcem bębnowym: prace rozwojowe rozpoczęły się we Frankfurcie już w 1952 roku.
1948
Po tym jak w czasie II wojny światowej zniszczeniu uległa duża część zakładu głównego we Frankfurcie oraz inne zakłady, w 1948 roku przedsiębiorstwo zatrudniające 3 500 pracowników osiągnęło swoją dawną wielkość. Nowy zakład otwarty w Gifhorn podkreśla dalsze zaangażowanie firmy w rozwój hydraulicznych systemów hamulcowych.
1939
W zakładzie we Frankfurcie nad Menem rozpoczyna się produkcja tulei cylindrowych oraz cylindrów żebrowanych w technologii odlewów odśrodkowych.
1937
Wprowadzenie przez ATE pompy hamulcowej typu tandemowego do samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów.
Ponadto Bernd Rosemeyer i Manfred von Brauchitsch zajmują pierwsze miejsca w Grand Prix Anglii – w swoich samochodach wyścigowych wyposażonych w hamulce ATE.
1934
Auto-Union i Daimler-Benz używają w swoich samochodach wyścigowych formuły 750 kg hamulców ATE, które zostały zoptymalizowane przez Teves do zastosowania w sporcie motorowym.
1926
Adler Standard z hamulcami ATE Lockheed jest pierwszym samochodem w Europie z hydraulicznym systemem hamulcowym. ATE umacnia swoją pozycję na rynku poprzez wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych i nowych procesów odlewniczych.
1921
Nazwa marki ATE zastępuje poprzednie logo składające się z pierścienia tłokowego, pięści i młota. Niebieskie opakowania ATE stają się symbolem najwyższej jakości w coraz większej ilości serwisów i fabryk.
1911
Powstaje fabryka Alfred Teves Maschinen- und Armaturenfabrik. Po zakończeniu I wojny światowej produkowane we własnym zakresie części coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Oferując wysokiej jakości pierścienie tłokowe i systemy hamulcowe przedsiębiorstwo wyrabia sobie markę na rynku dostawców dla motoryzacji.
1909
Razem z inżynierem Matthäusem Braunem Teves zakłada Mitteldeutsche Kühlerfabrik – firmę produkującą chłodnice. Jako klientów udaje się pozyskać firmy Audi, Wanderer i Hansa oraz innych ważnych producentów tamtych czasów.
1906
Alfred Teves zakłada firmę z akcesoriami samochodowymi i prezentuje swoje produkty na targach IAA we Frankfurcie.