Marka koncernu Continental.

Klocki hamulcowe ATE Original

ATE w przypadku klocków ATE Original oferuje klientom bardzo wysoki stopień pokrycia rynku w Europie – około 95% (EU5).

Klocki hamulcowe ATE Original – najwyższy poziom jakości i bezpieczeństwa.
Firma ATE w przypadku klocków ATE Original oferuje klientom bardzo wysoki stopień pokrycia rynku w Europie – około 95% (EU5).

ECE-R90 jest częścią dyrektywy 98/12/WE w sprawie urządzeń hamulcowych, która weszła w życie 01.01.1999 i musi być obowiązkowo stosowana w UE od 01.04.2001. Jest w niej zapisane, że parametry zamiennych okładzin ciernych do hamulców tarczowych i bębnowych do pojazdów mechanicznych i ich przyczep sprzedawane na wolnym rynku mogą odbiegać od oryginalnych maksymalnie o +/- 15%. ECE-R90 zapewnia stabilną jakość klocków hamulcowych.
Części zamienne do hamulców pojazdów od 01.04.2001 muszą w Niemczech posiadać homologację KBA.
ATE już kilka lat wcześniej spełniła te wymagania, a jej wewnętrzne specyfikacje techniczne zawierają wyższe wymagania, niż dyrektywa ECE. ATE wykonuje na przykład badania zawsze według standardu OE dla producentów części do nowych pojazdów, spełniając przy tym najwyższe wymagania bezpieczeństwa.
Jako członek grupy roboczej ds. opracowywania nowych norm branżowych ATE brała zasadniczy udział we wprowadzaniu normy ABE. Normy jutra są więc już dziś podstawą słynnej jakości ATE!
Klocki hamulcowe ATE Original z zapasem spełniają wymagania dotyczące jakości i bezpieczeństwa określone w europejskiej dyrektywie ECE-R90. Od samego początku zapewniają pełną skuteczność hamowania w każdej sytuacji.

Bezpieczeństwo i kompetencje

Wewnętrzna specyfikacja firmy ATE stawia ostrzejsze wymagania, niż ECE-R90
ATE sprawdza w ramach własności fizycznych nie tylko ściśliwość i siłę ścinającą wg ISO6312 (z ECE R90), ale również np. przenikanie cieplne i wypłukiwanie okładzin. To między innymi dzięki temu klocki hamulcowe ATE Original cechują się małym przenikaniem ciepła, dzięki czemu płyn hamulcowy nie jest narażony na wysoką temperaturę i nie pieni się.
ATE posiada również własną wewnętrzną normę dotyczącą hałasu lub DTV („Disc Thickness Variation“) koncentrując się na zużyciu klocków i tarcz hamulcowych. Ta wewnętrzna norma jeszcze bardziej koncentruje się – niezależnie od normy ECE-R90 - na jakości, bezpieczeństwie i trwałości.
Porównanie z jednym z najbardziej znanych konkurentów udowodniło:
Klocki ATE Original pod każdym względem są lepsze. Od materiału poprzez wyposażenie aż po jakość hamowania w testach praktycznych:
Państwa korzyść:
Z najlepszą mieszanką materiałów na rynku i procesom produkcji z konsekwentną, świadomą polityką jakości klocki hamulcowe ATE Original wyznaczają aktualne standardy techniki.

Wypalanie

Masa okładzinowa, z której wykonane są klocki, podczas produkcji jest sporządzana poprzez zmieszanie różnych składników, np. żywicy (środek wiążący), włókien, metali, środka antyadhezyjnego i wypełniaczy. Ponieważ powierzchnia cierna podczas hamowania bardzo się nagrzewa, środki wiążące zawarte w mieszance mogą emitować gaz wskutek tarcia między klockiem a tarczą i nagrzewania. Gaz ten tworzy poduszkę powietrzną między klockiem a tarczą, co może prowadzić do zmniejszenia współczynnika tarcia, a tym samym do wydłużenia drogi hamowania – zjawisko to jest zwane „fadingiem”.
Wypalanie przeciwdziała niepożądanemu gazowaniu. ATE stosuje przykładowo w procesie produkcji klocków ATE Original piece przelotowe na podczerwień, w których każdy klocek jest poddawany równomiernemu nagrzewaniu.
Wypalanie oznacza więc sztuczne dotarcie klocków już podczas produkcji. Dzięki temu klocki ATE Original od samego początku zapewniają pełną skuteczność hamowania w każdej sytuacji na drodze!

Marek Warmus

Marek Warmus

Doradca Techniczny ATE
+48 728 878 889
Marek.Warmus@ate-polska.pl